21 augusti 2011

Rida Leo

Fått rida Leo för första gången idag!
Och jag måste säga, han var supermysig. Mjuk och följsam, samtidigt känslig. Han hade ganska lätt att gå på tygeln. Malou hade ridit honom innan jag satt upp så han var lite småtrött, men ändå hyfsat framåt. =)
Jag tog tåget till Tumba i morse, och så hämtade Malous familj upp mig där vilket var jätteskönt. Sara och mamma kom inte till stallet förrän elva-halv tolv. Jag och Malou red lite på volten (jag red Belize, Sara ville rida Snobben :c ) och sen red vi ut runt hagarna med Sara. Leo har tappat båda skorna på bak, så vi kunde inte gå på så mycket asfalt o så. Men det var jätteskoj. Red lite på volten efteråt också, men bara en kort stund. Belize är jättejobbig utan nosgrimma - hon är jobbig med nosgrimma också... fast hon är ju bara 8 år så hon är inte så van än. Man får jobba mycket med henne!

Att rida Leo var jätteroligt, jag höll på att flyga ur sadeln med hans jättesteg! Jag är ju van vid mina småhästar... :) Fick några bilder i alla fall:

Sööt! Ja, hästen alltså ;) Och Malou sa att jag var den första förutom hon som fått rida Leo. Ojdå... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar