30 augusti 2011

Övernattning i stallet ♥

Förlåt för dålig uppdatering!
Men gissa vad? Jag, Tove och Malou sov över i stallet i helgen. Gud, vad roligt det var! :D
Jag och HC jobbade först på Ösmohemmet. Vi tog med oss Belize, eftersom Antika har varit lite "skum", vill inte alltid gå och så. Belize hade bara varit där en gång förut, och så tyckte hon inte så mycket om att lastas. Men det gick ganska bra :)

Jag, Tove och Malou red lite på volten på kvällen. Jag red Snobben, Tove Antika - då gick hon bra - och Malou Leo såklart. Vi tränade dressyr alla tre, och jag och Tove tränade lite skänkelvikningar och öppna. Det måste jag verkligen träna på!! Snobben blir lätt förböjd i halsen och tappar bakdelen, men Tove kom med några braiga tips som jag ska tänka på och det kommer verkligen hjälpa mig. ♥

Vi sov i Pinoccios box (som nu är Moiras, men jag kommer ALLTID kalla den Pinoccios box för han har ALLTID stått där...). Vi kastade ner en massa hö att sova på, vilket var mjukt i början men när vi vaknade var det alldeles hårt och packat och jätteobekvämt. Jag kan inte säga att vi sov gott, men det var urkul i alla fall! :D

Vi vaknade klockan fem på morgonen, och ingen av oss kunde somna om så vi gick upp och städade stallet. Tove fick toaletten... x) Vi sopade och putsade i sadelkammaren, la allting på rätt plats osv... det blev jättefint! :D

Sen red vi ut hela gänget: Agneta, jag, Tove, Malou, Anna och Sara. Jag fick rida Snobben ♥ vi red vid Falkudden, vi tänkte oss en långritt men det blev på 1 och en halv timme. Fast det kändes längre... :P

Och inga bilder... usch vad jag är tråkig. Lovar att bli bättre!
Berättar mer imorron om vad som hände när vi red shettisar efteråt... (inte roligt)


Ps. Söt häst va? Det är Snobben :D ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar