23 april 2011


Hej igen och förlåt för dålig uppdatering. Vi har nämligen ingen dator på landet.
Under påsklovet har jag varit på tredagarsläger på Solbacken. Det var jätteroligt. Sara och jag fick turas om om Snobben, men jag fick honom 2 ggr av 3. Den sista dagen red vi runt till gårdarna och Snobben och de andra hästarna fick se getter för första gången i sitt liv. Men Snobben reagerade inte särskilt, det var Antika som skyggade men inte mer än så.
Snobben börjar dessutom bli mer lätthanterad i hagen. Han är inte lika huvudskygg längre, och de senaste dagarna när Sara och jag tagit in honom från hagen har han kommit direkt. I vanliga fall kan det ta 20 minuter att fånga in honom.
På söndag ska vi rida som vanligt. Det är Saras tur att ha Snobben. Vi tänkte rida ut så jag får ta Figaro. Vi måste träna mer och mer på att rida ut själva nu tills i sommar. Runt hagarna kan vi ju rida själva, sedan om vi ska längre så får väl mamma vara med.
Vi ska försöka fortsätta med Snobbens man, rycka den alltså. Det ser lite bättre ut i alla fall... :)

Ha en fortsatt glad påsk! :)
En liten bild på världens bästa häst! :D (lyckades dessvärre inte få bilden rätt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar