18 april 2011

Helgens och dagens ridning ♥

Vi red ut, både i lördags, igår och idag. I lördags var det vanlig lektion med Snobben som vanligt. Det gick helt ok, även om det var lite svårt att hålla honom ibland. Igår var det städdag - Jag, Sara, HC, Malou och Tove. Det var jätteskoj: vi tvättade boxar, städade skåpen, smörjde sadlar, mm. När vi sedan skulle rida blev det HC - Figaro, Malou - Amigo, Sara - Ronija, Tove - Belize och jag - Snobben.
Jag lyckades faktiskt fånga Snobben i hagen! (han är extremt svårfångad) Även om det krävdes lite godis, men ändå :) *skryt skryt*

Idag var jag i stallet klockan 07.40 (på Östermalm) för igenridning. Smått nervös eftersom det var lite läskigt i torsdags. Jag fick Joker. Jag känner honom, så det kändes inte alltför hemskt även om han är pigg. Vi hade Emelie som ridlärare och hon ville galoppera efter knappt 10 minuter, vilket inte gick så bra. Vi skulle rida två och två (jag med Macarena) men jag styrde ändå in Joker bakom. La Kim, som var bakom oss, sprang upp i rumpan på Macarena, hon sparkade bakut och Emelies häst Attityd blev samtidigt rädd. Det gick alltså inte så bra. Efter det fick vi inte galoppera mer och alla hästar var jättestirriga och jättepigga. Joker travade eller taktade hela tiden. När det var ungefär 10 minuter kvar hade han lugnat ner sig.
Jag har bytt sköthäst! Finesse och jag har liksom aldrig kommit överens känns det som. Jag bytte till ponnyn Gilas! Han är en Basjkirhäst, ponny, extremt söt, påminner lite om en exmoorponny. Jag har aldrig ridit honom men han är väldigt snäll. Skötardagar: Måndagar och torsdagar. Nu är det ju påsklov men nästa måndag är vi lediga och ska hem från landet så då kanske jag hinner visa honom för Sara. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar