14 april 2011

Uteritt

Vi red ut idag och jag fick Paris. Första gången jag red honom. INTE KUL! Höll på att ramla av när han tog ett halvmetershopp över en lerpöl, bockade i galoppen och när vi kom in i ridhuset var han världens segaste. Han kändes så stor, halsen var flera meter lång! Fast det förstås, jag är ju van vid Röding, Snobben och Joker som inte är särskilt stora...
På måndag ska jag rida igen ett pass på Östermalm, det är också uteritt. (klockan åtta på morgonen) Gulp... Det var lite läskigt idag faktiskt. Bongo, som Nike red, skenade och skyggade hela tiden. Jag tror alla hästar var lite ur fokus. Undrar hur det blir på måndag. Mggh... nervös.


Idag efter ridningen stannade jag med Hannah, Vilma och Frida. Vi ryktade typ 4 hästar (Röding, Bongo, Paris) och bara pratade häst. Jättemysigt. Nu är det bara en dag kvar, sen är det lördag och då får jag träffa Snobben igen. Längtar, längtar, längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar