10 april 2011

Ridning idag som vanligt. Vi hoppade igår så bestämde oss för att göra det idag också. Sara ville ha Snobben och Agneta skulle ha en elev som hon inte visste hur stor hon var, men hon behövde i alla fall Antika eller Figaro, så jag fick välja mellan Belize och Ronija. Jag valde Ronija faktsikt eftersom det var två tre år sen jag red henne sist. Jag visste att hon hade lite svårt att hoppa men tog det som en utmaning.
Snacka om utmaning! Det tog fem eller sex försök innan vi kom över hindret, detta trots med Snobben framför, Agneta bredvid och jag som drev som en galning. Och även om jag kom mot hindret i galopp så stannade hon alltid innan och tog ett jämfota-hopp över, vilket gjorde att jag hamnade på halsen och ramlade av två gånger. Ganska ont faktiskt. Andra gången ville jag inte hoppa mer, blev lite rädd tror jag. Jag gick runt lite, höjde till Sara som fortsatte hoppa och sedan red vi ut. Jag ville inte hoppa högre än 60 när Ronija höll på, Sara hoppade också 60-70 cm.
Nu när all snö smält kunde vi rida runt sommarhagarna. Det var jättemysigt, känns som att det var flera år sen sist. Vi tog lite kort galopp och skrittade sedan hem. Vi bestämde att vi nästa gång ska rida på vildsvinsvägen, på andra sidan stora vägen. Det var också jättelängsen :)
Nästa söndag är det städdag i stallet. Jag ska baka en tårta att bjuda på eftersom jag föll av. Och efter det är det påsklov med ridläger och på måndagen efter det är det Öppet Stall när vi också ska jobba.

Förlåt för dålig uppdatering av bilder! Jag ska bli bättre, promise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar