28 april 2011

Shettisridning

Min skötardag i dag och jag tog ut Gilas. Betade lite, gick en prommis, supermysigt. Han är verkligen snäll och jag är glad att jag bytte. (förlåt Finesse!)


Idag fick jag rida DENNIS. En SHETTIS. Herregud, jag har inte ridit en shettis på flera år känns det som!! (jag red i och för sig Bonny i januari men det var bara skritt/trav och väldigt kort så det räknas inte) Egentligen är jag ju för stor men det funkade ändå... not. Att en liten häst kan vara så envis!! Först skulle vi skritta upp hästarna ute, och Nina (vår ridlärare) tvingade ner oss i en vattenbank, vilket i och för sig var ganska kul. Bortsett från att vattnet var så djupt och Dennis' ben så korta att vattnet typ gick upp till mina vader. Nästan i alla fall. Dennis tvekade lite men gick sedan ner. Han verkade tycka det var lite småläskigt för började bråka ordentligt när han skulle i andra gången. ALLA SKRATTADE ÅT MIG. Uuaah... fast han kom ju i en gång till i alla fall, det är väl huvudsaken.
Sedan när vi skulle in i ridhuset... alla som ridit shettisar vet att de har VÄLDIGT KORT STEG och dessutom liknar Dennis en kanonkula. Han började inte galoppera men ändå! Jag hade ingen chans med ställning, skänkelvikning, sidföring eller nånting han BARA rusade! Ingen vacker dressyrritt precis. Och i galoppen blev det ännu värre - han tryckte ner mulen i marken så att jag nästan ramlade av och stack till andra volten som var full med andra hästar. Jag var nära att ge upp men fick lite extraråd av Nina, klarade det och självförtroendet ökade lite. Försvann dock när vi skulle galoppera igen på den andra volten, då han fortsatte på samma sätt. Jag tror aldrig jag blivit så svettig efter ett ridpass. Dennis var inte sjöblöt men jag svampade av honom i alla fall. Gosade lite med Gilas och åkte hem. HELT SLUT.


I morgon är det fredag och jag och pappa ska till landet. Sara ska till en kompis och skippar ridningen. Jag skulle aldrig kunna välja kompisar före hästarna!! Vem är det som är konstig, Sara eller jag? Eller är vi bara väldigt olika? :D
Därför blir det bara jag och Snobben i helgen Det ska bli jättemysigt. Jag längtar, längtar, längtar.......
Lägger in en liten bild så att ni slipper bara tråkig text.
I ♥ HORSES



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar