1 maj 2011

Söndagsridning

Ridning idag!
Sara följde inte med, hon skulle till några kompisar. Därför fick jag Snobben igår fast jag egentligen skulle haft Amigo. Yes!
Vi övade lite på tempoväxlingar och halter, det gick väl sådär. Han blir så taggad och pigg av det så han rusade mest hela tiden.
Idag skulle jag ha ridit med en av Agnetas elever egentligen, men hon kom inte. Jag tog en kort skrittur runt  sommarhagen med Agneta och Lisa och sedan så jag red på volten i stället.  Som vanligt bråkade han: när jag kommer i trav eller galopp på en volt drar han och springer över halva ridbanan. Jag har aldrig fått bukt med problemet. Men idag erbjöd sig Malou att rida Snobben och försöka hjälpa mig. Det gick jättebra, Malou är den bättre ryttaren av oss två. Jag satt upp efteråt själv och försökte och det funkade verkligen. Genast har jag lärt mig något! =D
Annars gick det ganska bra under passet men jag saknade kanske lite framåtbjudning i traven.
Efteråt hjälpte Malou mig med att rycka manen på Snobben, sen mockade vi hos Amigo - eller, Malou gjorde... >:) - och sen kastade vi ner balar från loftet. Malou och hennes familj hade tagit med sig saft, bullar och kakor så vi satt och fikade medan Agneta fodrade i hagen. Vi fick några MinHästtidningar och någon blankett om en tävling i MinHäst där man ställde upp med sin ridklubb och kunde vinna ett hinder designat av Lena Furberg. Annars kunde man vinna prenumerationer, tröjor, mm. Vinnaren var den som kom på det bästa ABC:et om sin ridklubb. Får väl hitta på något. :)
Ska till stallet imorrn och sköta Gilas. Saras friidrott börjar tidigt så jag åker själv. Skriver mer då! :)

3 kommentarer:

  1. Det där va taskigt mot amigo! Nä, skoja bara :P

    14 år och redan bäst på att lösa problem. Man är ju grym!! :D Nä, men det såg jätte fint ut när han galopperade på volten. Från att dra iväg hela tiden till att bara dra iväg en gång är jätte bra! :) Hoppas det går lika bra nästa gång! :) /Malou

    SvaraRadera
  2. Haha! Förlåt Amigo och ja Malou du är grym! :D Ska jobba mer på det du sa så går det självklart bättre! =D

    SvaraRadera
  3. Hehe.. jag tror inte att amigo är så ledsen ;
    Nä, jag är inte grym... Jag är bara ganska bra på att rida och du är du också. Fast du är bra inte ganska bra! :D

    SvaraRadera