4 januari 2012

Mysig galopptur :)

Igår var jag i stallet med Tove och Sanja, skulle hjälpa till och jobba när ösmohemmet kom. Jag kom dit vid 14 och vi mockade. Sedan red vi på fälten, med låååååånga och mååååånga galoppsträckor! Hästarna fick jobba ordentligt och det var jättekul, tror Snobben tyckte det var skönt att sträcka ut ordentligt också. (han böjde ner huvudet och frustade flera gånger). Sedan ledde jag Lisa när barnen kom vid kl 16, och gud vad det blir mörkt fort! När vi gick in i stallet vid typ halv fyra var det kanske inte jätteljust men becksvart var det inte. När vi sedan kom ut en halvtimme senare var det jättemörkt.

På fredag är det äntligen D-dagen, tävlingsdax! :) Jag och mamma åker till stallet imorgon och fixar lite, spolar av benen, smörjer, mm. Sedan ska vi vara på Solbacken kl 7 på fredagmorgon. Jag är faktiskt jättenervös...

Mitt mål är inte att vara bäst, mitt mål är att ha roligt, prova på och komma runt. En rivning eller två gör inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar