8 januari 2012

Tävlingen

Tävlingen, ja.

Jag och mamma var i stallet kvällen innan som ni kan läsa "ur Snobbens synvinkel" (länk till det inlägget HÄR) och vi kom till stallet klockan 7 nästa morgon samtidigt som Sanja. Vi borstade, packade det sista, mm. Vi skulle samlas och bygga klockan 8, Agneta sa att vi skulle åka före som skulle hon komma sen.
Jag åkte med Sanja (mamma hämtade pappa) och vi byggde, gick banan, mm. Plötsligt ringde Agneta och det var fel på bilen, gick typ inte att starta eller något sådant. Vi väntade medan Sussi körde iväg för att hjälpa dem. Efter låååång tid - och en del "panikattacker", kom äntligen hästarna och vi kunde gott och jämt kasta på dem sadlarna, byta om och sitta upp. Jag han inte ens ta på mig kavajen, haha!
Vi skrittade och red fram och han kändes jättebra, lite tittig men det märks verkligen att han varit med förut! Belize var lite tittigare och gnäggade flera gånger, även inne på banan. Jag startade som nr 16, Sanja 14, vilket gjorde att vi inte kunde se varandra hoppa. Men Sanja berättade att Belize stannat på ett hinder och hoppat från stillastående, haha! Felfritt kom dem!

Snobben kändes som sagt jättebra på framhoppningen, och även inne på banan var han underbar :) ♥ Det gick i lagom tempo och det var bara följa med och styra tycker jag :) Felfritt kom vi och både rosett och diplom! Så stolt!

Och jag lovar, snart kommer nya och fräscha bilder! Uppdateringen har varit usel men nu kommer den snart igång igen och mamma fotade jättemycket under tävlingen, så snart så! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar