15 januari 2012

ÖR och Solbacken

Hoppsan, glömde visst berätta om ridningen i torsdags. Zaake blev det och det gick sådär tycker jag, han var ganska seg men samtidigt kan han vara ganska busig, t ex ena stunden gå och sova och nästa sekund skena iväg för något läskigt på läktaren. Riktigt så dramatiskt var det ju inte idag men seg var han och när jag la till spöet så kickade han, haha!

Bild på Belize vid Öppet hus på Solbacken
Idag blev det Belize, Sara har ju inte ridit Snobben på ett tag. I början gick det helt ok, hon behöver verkligen ridas mer! Sedan satte mamma på gummisnodden och det blev genast ENORM SKILLNAD! Hon gick jättefint och tuggade, jag tror lite för gummisnodden och att mitt självförtroende ökade lite grann också. Så den ska hon fortsätta ha! Vi slutade med galopper i sommarhagarna och herregud! Malou släppte Leo och jisses vad fort det gick. Belize bockade som en galning, små men många bocksprång, i nästan hela galoppen! Hur pigg som helst var hon, det märks verkligen att hästarna får extra näring i fodret nu haha!
Sara och jag kom överens om att börja rida Belize oftare nu, hon behöver jobba och ridas ordentligt, och göra en ungefärlig planering över hennes ridning. Hon är ju så ung i jämförelse med Snobben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar