1 januari 2012

Så var 2011

Näe, inget roligt väder alls idag. Jag, Tove och Moa red shettisarna en kort stund, sedan Snobben men inte så länge pga vädret.
Med inspritation från Malous blogg, ryttarlivet.blogspot.com , tänkte jag göra en liten sammanställning av året 2011! Både roligt och lite sorgligt, de 10 saker jag tycker är viktigast helt enkelt.
1. Januari - jag börjar rida på Östermalms ridskola! Under den här terminen träffade jag massor med nya hästar och kompisar och jag lärde mig jättemycket nytt.

2. April - öppet stall den 25:e. Jag tillbringade en hel dag i stallet med att rykta hästar, leda för ponnyridning och såklart hästvisningen där jag ledde Snobben.

3. April - städdag. Lika mysigt varje år. :)

4. Maj - jag träffar Lotta och börjar hjälpa till på Vreta Gård. Där lär jag känna Prins och Steggur, och där lär jag mig väldigt mycket! :)

5. Sommar! Jag är i stallet i princip varenda dag, både Solbacken och Vreta. Jag lär mig massor och sommaren 2011 var absolut min bästa sommar.

6. Sommaren fortsätter - jag jobbar i stallet 2 veckor och har urkul. Pinoccio och Amigo säljs. Farväl, älskade ponnyer! :'( Samtidigt kommer en ny häst - LEONARDO!

7. Augusti - Ridläger på Grällsta Ridcenter. Jag åker (ensam) till Grällsta och träffar massor med nya hästar och kompisar :D Får C-ponnyn Palinka som lär mig massor jag aldrig stött på förut. Bland annat om hur det kan vara att rida unghästar som varit i Sverige en månad.

8. Nystart - jag fortsätter på Östermalm (och börjar nian). Fortsätter rida nya hästar och lär mig nya saker.

9. Övernattning i stallet - Jag, Tove och Malou sover över i stallet - i en box! x) Har urkul, sover inte så mycket men måste göras om!

10. Höst och vinter - Eller bara höst? Jag opereras och får göra ett uppehåll från ridningen. Fortsätter såklart att vara i stallet och när jag får tid tar jag ut Ronija och kör lite grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar