5 januari 2012

Ur Snobbens synvinkel... haha

Runt kvart i sex hörde jag någon komma och tända i stallet. Det hördes lite prat och jag tyckte det var onödigt att låta oss vänta i en becksvart hage med snöblandat regn som föll över oss. När vi äntligen fick komma in väntade hö och foder i boxarna, mums! Matilda, Agneta och Annelie fortsatte prata och fixa, de höll på med sadel och träns och schabrak och allt möjligt. Efter ett tag skulle jag plötsligt ut igen och bli spolad, och jag hade inte ens ätit upp! Jag blev lite rädd för strålen, men det var mest för att försöka lura dem och slippa. Tydligen gick de inte på det. Jag fick prompt stå stilla medan hon tvättade benen noggrannt, överdrivet noggrant! Sedan fick jag gå tillbaka till boxen och värmen (och maten). Sedan verkade de göra samma sak med Belize. Och sedan blev jag ordentligt borstad, och sedan var det pusshejdåsovgottvisesimorgonsovgottgonattälskardig och så var det tyst igen. Skönt!

Som vanligt glömde Matilda att fota och hennes dator verkar inte heller vara på topp, så tyvärr, inga bilder. Gnägg på er.
/Snobben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar