24 maj 2011

Ditten och datten

Jag var sjuk igår så kunde inte åka till stallet... snyft. Ja ja, ska dit på torsdag i alla fall. Vi ska ha en hopplektion säger dom, men vi får väl se. Hoppas kan man ju... i så fall vill jag ha Pontus.

Jag hittade min gamla riddagbok från 2009. Bara halva var ifylld så varför inte? Varje ridpass är lärorikt. Borde passa på!
Sara och jag hade som sagt lite smidighetsträning i söndags. Vi lade en bom i varje hörn. Man gick förbi den och gjorde sen en volt så att man gick över den liksom. Ganska svårt faktsikt. Och sedan gick vi över bommar (cavaletti) på en volt. Malou ställde upp ett hinder som vi hoppade, det stod på medellinjet och vi hoppade i en åtta. Eller försökte i alla fall... Snobben dummade sig som vanligt. Det gick ju så bra när Malou hjälpte mig... Agneta fick komma in och hjälpa till. Jag hoppas jag får bukt på det någon gång, det verkar ju aldrig ta slut... :(
Vi ska på långritt nästa lördag och det ska bli så skoj. Sara vill rida Snobben på söndag så jag tänkte ta Figaro. Vi tänkte prova sitta två på honom! :D

I söndags släppte vi ut hästarna i sommarhagen (de går ute nu) och tog samtidigt in några shettisar. Trots att de bara hade grimmor fick vi rida upp dom! Sara Bonny, Malou Lukas och jag Moira. När de började trava skrattade vi som tokar. xD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar