29 maj 2011

Misslyckad hopplektino

I torsdags var det hoppning och vi var bara 6 stycken. Jag som längtat efter detta blev överlycklig förstås. Men jag min klant ramlade av! Men det var ganska läskigt... Jag red Pontus och vi hoppade lite olika, först 4 bommar på marken och sen ett litet hinder på kanske 40 eller 45. Sedan en kombination med en avhoppningsbom, sedan ett kryss och sedan en oxer (4,5 meter emellan krysset och oxern). Krysset var på 60 tror jag och oxern på 80 kanske. Pontus hoppade jättefint över bommarna och kombinationen första gången, men sedan kom vi snett i kombinationen och han hoppade krysset men kom nästan in i hinderstödet på oxern och vägrade. Jag ramlade av rakt in i hinderstödet och fick hela hindret över mig. Pinsamt men framförallt läskigt!! Efter det började han vägra, kände väl av min osäkerhet. Usch, det var jätteläskigt och en totalt misslyckad lektion. Det känns som att jag aldrig vill hoppa mer... inte på ett tag i alla fall. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar