22 maj 2011

Helgen full av häst

Jag har haft hela helgen full med ridning eftersom Sara och jag börjat hålla till på Vreta. Vi var där på fredagen och satt lite på Prins (3-årig islandshäst) som håller på att ridas in. Han var jätteduktig och jättecool, inga problem alls. Vi fick också rida Steggur vilket var jättekul, jag blev störtförälskad direkt! Jag är inte så van vid islänningar men han är verkligen kanon. Sara red först medan Lotta longerade. Jag fick rida själv, Sara filmade faktiskt.







Sen körde vi på Solbacken igår, fördjupningen har börjat nu. Dessutom går vi med hästarna till sommarhagen nu för att de ska vänja sig. Efter det åkte vi direkt till Vreta och satt lite på Prins och gjorde i ordning Steggur. Sen idag red vi lite, jag red Snobben. Smidighetsövningar och hoppade lite, det gick så där han dummade sig ganska mycket. Agneta fick komma och hjälpa till. Sen åkte vi till Vreta och red Steggur. Vi kom överens om att jag kommer rida Steggur mer så får Sara rida Prins mer. Vi red på en bana mittemot Solbacken och sen fick Sara sitta lite på Prins medan jag ledde honom.
Hinner inte skriva mer nu men återkommer! :)

2 kommentarer:

  1. Vilken söt häst! Jag skulle också vilja rida på en riktig islandshäst ngn gång. Moster och jag ska göra det ngn gång. Verkar kul :D

    SvaraRadera
  2. ja, visst är han? Jag är inte heller så van vid islänningar, har bara ridit turridnining ngn gång och nu Steggur. Du måste prova! det är jättekul! :)

    SvaraRadera