19 maj 2011

Pontus ♥

Uteritt idag på Östermalm trots att de lovat en hopplektion. Men Nina var inte där, jag vet inte om hon var sjuk eller något, men vi hade "vikare" Rebecka. Jag var väldigt nervös eftersom det var ganska läskigt de tidigare gångerna vi red ut då jag red Paris och Joker. Jag fick Pontus nu och det gick lite bättre. Han var inte lika på och stirrig som dem, skyggade inte en enda gång. Vi gick över bron och det gick bra. Dock: Rudolf och Pascal som gick framför mig, fick spel när vi kom in i värsta flug- och myggsvärmen. Och då menar jag verkligen spel. De stegrade, hoppade, sparkade bakut, galopperade på stället, allt för att komma undan myggorna. De var i en svärm men försvann när vi kom längre in i skogen. I traven kändes Pontus pigg, men ändå inte att jag skulle tappa kontrollen helt i alla fall. Det blev ingen galopp, vi ville inte riskera något sken med både Pascal, Bongo och Rudolf. Hästarna blir mycket piggare när de kommer ut, i alla fall på Östermalm. Men de är väl för att de inte har så stora hagar och går i ridhus. Vi har ju inget ridhus på Solbacken, hästarna går ute på ridbanan hela tiden och det ligger ju nära skogen så de vänjer sig väl bättre.
Efteråt stannade jag ända till halv åtta och gosade med hästarna. Ryktade Röding, Gilas, Nalle m fl. Pontus är min nya favorit. Han ser ut som en arab i miniformat, jättesöt är han. Alla i vuxengruppen efter föll för hans charm och han fick säkert åtta morotsbitar. :D Tog till och med lite bilder:



Nej jag vet, bilderna blev fula men ja ja. Man ser väl ändå hur söt han är? :D

Innan gick jag och Tuwa lite med Bart och Gilas. Det var skönt men sorgligt ändå eftersom det inte är så många gånger kvar nu. Men det ska ändå bli sjukt skönt med SOMMARLOV! ♥♥♥♥♥♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar