16 juni 2011

Barbacka...

Idag var det sista gången för den här ridterminen på Östermalm. Det var lite olika åsikter i vår grupp om vad vi skulle göra, vissa ville göra hurri-scurri, andra ville rida ut, andra ville rida som vanligt och andra ville rida självständigt. Men det blev bestämt för en "vanlig" ridlektion, bara det att jag och en tjej till i gruppen (Ella) red barbacka. Jag red Pontus. I början gick det bra, han var lite snabb och ostryrig men efter en stund gick det bättre. I galoppen bockade han några gånger, en gång rejält men jag lyckades hålla mig kvar i alla fall. När vi ridit i ca en halvtimme var han väldigt mjuk och duktig, då han sprungit av sig lite. Jag fick honom i form några gånger, men han kunde liksom "luras" och när man väl fått ner honom i rätt form dra upp huvudet och springa igen. Så det var bara börja om.
Vi tränade lite skänkelvikning, fram- och bakdelsvändningar och det gick faktsikt väldigt bra, förutom att han stannade i mitten av vändningen och man fick börja om.
Sedan i slutet av lektionen skulle vi hoppa några småhinder, en kombination på kanske 50 cm. Jag mindes förra gången vi hoppade - han hoppade det första hindret i en kombination, vägrade på det andra och jag for rakt in i hinderstödet med alla bommar över mig - och var smått rädd, särskilt när La Kim, som Ella red, började bocka precis efter hindren. Pontus kände av min osäkerhet och stannade några gånger, men när jag väl fick över honom var det JÄTTELÄSKIGT. Han sprang över hela ridhuset och bara bockade och bockade, jag fattar inte hur jag satt kvar. Det var verkligen skitläskigt. Det känns som att jag aldrig vill rida Pontus mer... åååh varför ska jag vara så feg?
Som en liten bonus: jag glömde ridhandskar. Resultat = blåsor som det rinner var ifrån. Jag har till och med lite svårt att skriva nu. Så nu har jag plåster över hela händerna. Nej, jag skojar inte.


En liten positiv grej: Jag och en kompis var på Hööks idag och jag köpte en ny tröja, en ny grimma och ett nytt schabrak till Snobben.

Larvigt men väldigt gulligt tycker jag. Det fanns i rosa också men det föll jag inte för. Dock lite stort... trots att jag köpte den minsta de hade. Jag tänker inte hissa eller dissa det förrän jag provat det/använt det. Men kolla efter framöver så får ni se! =D

Tröjan. Också barnsligt rolig. ♥ Definitivt en hiss! Provade den idag när jag red. Skön och snygg tycker jag :)
Grimman hittar jag tyvärr ingen bild på och - ähum - orkar inte fota och lägga in i datorn. He he.
Ha en mysig kväll!


Ps. Inga bilder idag. Ähum. Orkar inte. he he. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar