7 juni 2011

Massa hästar

Hej igen och förlåt för dålig uppdatering. Kan inte lova en förbättring eftersom det alltid lovar det men det blir aldrig av... i alla fall inte en längre tid.
Nu kan jag inte skylla på skolarbete i af, vi slutar på fredag. YES! Det ska bli sjuuuuukt skönt ♥♥♥
Om jag nu ska skriva lite om det den här bloggen egentligen går ut på: ingen ridning i helgen eftersom jag var hos min faster. Men jag missade dock ingen lördagsridning eftersom Agneta gjort fördjupningen så att det först är 2 gånger, sen ett uppehåll och sedan veckan efter det. Lite invecklat men bra för oss =) Det är hopptävling på lördag och jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS jag får Snobben. På dressyrtävlingen förr-förr-förra veckan eller vad det var hade Snobben tappat en sko. Som jag skrev om tidigare.

Där jag var med min faster i helgen finns en bondgård (det är i Hammersta) med får, kor och 8 hästar. Och dessa är:
- Wille, 3-/4-årig haflingerhingst (eller valack! Jag vet inte om han är kastrerad!) Första fölet på gården och superfin.
- Vina - också en haflinger.
- Camill - ett halvblod i en cool färg som jag inte vet vad den heter. Superfin är hon.
- Marrakesch - 2-/3-årig arabhingst (eller valack... ) Willes bästa kompis :D
- Mistra - 2-årigt arabsto och lillasyster till Marrakesch. Också superfin.
- Messi - (Messopotamia) mamma till Marrakesch och Mistra. Jättefin arab.
- Mackan - mamma till Wille och en annan häst på gården. Haflinger, jättefin.
- Den sista hästen vet jag ingenting om mer än att det är en åring, ett sto, en haflinger och Mackan är mamman.

Ja det var dom hehe  =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar