2 juni 2011

Hela dagen

En heldag i stallet, från klockan elva till halv sju/sju. Ska inte beskriva i detalj men ungefär:

Kom till stallet exakt samtidigt som Malou idag, hihi :) klockan var väl 11 ungefär. Tove skulle komma senare, hon skulle tävla på Sorunda. Agneta och Janne var inte hemma så det var bara jag, Malou och hennes familj. Malou och jag började mocka lite av hagen, men när skottkärran var full orkade vi inte mer hehe :P
Hovslagarn skulle komma och sätta en sko på Figaro och hon kom 1 timma tidigare än planerat. Därför red jag honom och Malou red Lisa. Jag provade mina nya sporrar och de hjälpte lite men Figaro var ändå väldigt tung, det kändes nästan som att man var tvungen att "bära" honom med skänklarna. Jag var helt slut efteråt, även fast vi inte red särskilt länge.
Sen åt vi lunch och då kom Tove. Vi hade ringt Agneta och hon hade godkänt att vi fick rida shettisar. Malou Lukas, Tove Moira och jag Bonny. OMG! Bonny är en rodeohäst, omöjlig att hålla sig kvar i. Särskilt barbacka. Hon bockade och sparkade bakut mest, lättade ibland frambenen också. Men hon vill ju bara busa. Jag föll av "på riktigt" en gång, skrapade upp handen men det var inte så farligt. Resten sprang jag nästan bredvid, haha! x) Tove och jag bytte hästar men bara en kort stund.

Löshoppningen med Amigo gick jättebra! Vi ställde upp en kombination med en oxer och satte en lina emellan så att han inte skulle kunna springa ut. Malou sprang med honom och släppte honom en bit innan och jag tog emot honom efteråt med godis. Det var jättekul och det tyckte han också. Vi gjorde ganska länge och Malou bestämde sig för att inte rida honom efteråt. Däremot var hon "ridlärare" för mig och Tove. (Jag Snobben, Tove Belize). Vi hoppade banor, det högsta hindret var på 85 cm tror jag. Snobben var jättebra och jag fick honom på rätt spår. Han drog i väg bara några gånger.

Nu är jag helt slut efter denna dag. Och lycklig! :) Det var jätteroligt. Dessutom har vi inga prov längre så nu kan jag vara i stallet hur mycket jag vill. :D Dock ingen ridning i helgen som jag skrev om tidigare. Jag ska rida  igen ett pass i morron på Östermalm. Har önskat Pontus. Vi får se... :)
Hörs!
Ps. Inga bilder idag. Ska fråga efter några från Malou. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar