10 juni 2011

Shopping på Hööks

Ohoj!
ÄNTLIGEN SOMMARLOV som man gått och knatat hela vintern. Jag kan knappt fatta att det är här. Det här ska bli min bästa sommar någonsin! Jag ska jobba på Solbacken två veckor och bara rida Snobben. Det ska bli urkul!
Den heta värmen för dock med sig en massa flugor som driver hästarna till vansinne. Därför passade jag på idag när jag och mamma var på Hööks!

Flugpannband är kanske inte världens snyggaste, men det här tycker jag såg helt okej ut i alla fall. Snobben är ju ganska huvudskygg, så jag får se hur han reagerar på det. Sätts på grimman/tränset. Jag gillade färgerna, de är inte så "skrikiga" som flugpannband brukar vara (tycker jag).

Vi var på Hööks för att titta efter en ny väst åt mig. Det var enligt mamma en "belöning" eftersom jag höjt mina betyg lite bättre. Och vi köpte en faktiskt! Precis en sådan jag ville ha, med "rutor", plaster eller vad det nu heter. Vi tog en blå, för det fanns ingen i svart. Man kunde ju vänta och sedan åka tillbaka nästa vecka men jag tyckte inte det behövdes.
Bilden blev inte så bra men jag är väldigt glad över vårat köp.
Vi fick ett par nya ridhandskar också. De var enkla men ändå väldigt bra. Jag behöver det nu när jag rider både på Östermalm och på Solbacken.

Det var det för idag och för en gångs skull skrev jag om 1 sak i 1 inlägg och inte tusen saker på samma gång. Jag har kollat runt lite på andra bloggar och insett hur dålig den här är... att jag skriver dåligt alltså. Jag kan lova en förbättring!
Ha en glad sommar! (tills vi hörs igen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar