12 juni 2011

Den vanliga helgsumeringen

Vi hade en liten hopptävling i lördags. Jag fick Amigo och Sara Snobben, vilket gjorde mig lite arg eftersom det egentligen var min tur att rida Snobben och jag ville verkligen göra det. Men det som sker, det sker, och det var väl inte så farligt egentligen. Vi fick hoppa en bana som jag omöjligt kunde komma ihåg och jag hoppade nästan varenda hinder i fel ordning. Dessutom blev Amigo stressad när han upptäckte att han var ensam på volten - de andra gick ut så länge. Han vägrade till och med på ett hinder. Men tävlingen var som en clear round och jag fick en söt liten rosett i alla fall.
Efter Solbacken åkte jag direkt till Vreta. Det var med nöd och näppe som jag hann kasta i mig lite lunch. Jag är väldigt dålig på tidsplanering!
Jag fick i alla fall rida Steggur barbacka eftersom han fått sadelstad-knutor (knölar på ryggen som gör att man inte kan rida med sadel). Lotta red Cashilah och det blev en skrittur i skogen, väldigt mysigt. Jag fick till och med prova att tölta lite och det var jättekul förstås. Efteråt fixade vi lite i stallet.

Och idag, då. Jag var ensam eftersom Sara och mamma är bortresta. Marie kom till stallet och det var väldigt kul, hon höll "lektion" för mig och Malou vilket jag lärde mig jättemycket på. Snobben rusade inte iväg alls mycket. Jag lärde mig att inte ge efter så mycket på yttertygeln, styra bättre med skänklarna och bli mjukare i armbågarna. Jag måste även träna på att TITTA UPP! Jag sitter och glor ner i manen när jag rider, det är ju hopplöst!

Tyvärr inga bilder. Mamma tog några men kameran följde med dem till Mallorca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar