13 juni 2011

Hästfotografi

Jag har funderat lite på vad som skulle kunna förbättra den här bloggen, och jag kom fram till - efter att ha studerat många andra bloggar - att jag måste lägga upp mycket mer bilder. När jag tittar på tidigare inlägg inser jag att det är BARA text och hur kul är det?
Jag har inte tagit hästfotografi så seriöst, trots att Sara och jag har en riktig systemkamera. Sara fotar mycket, inte så mycket hästar dock. Jag kanske borde satsa lite mer på att fota hästar? Har några bilder på datorn sam mamma tagit i vintras med vår kamera. Lägger upp dom senare!

Jag vet inte om ni känner till Bob Langrish? Han är en underbar hästfotograf och en av mina största idoler. Han har tagit fantastiska bilder som ofta publiceras i tidningar, webbplatser, mm. Han fotar hästar av alla raser och har även givit ut flera böcker, bland annat boken Spirit of the Horse.
Spirit of the Horse (inbunden)
Jag har inte läst den här boken vill gärna göra det!!
Några foton tagna av Bob Langrish:
Four Horses Galloping - Bob Langrish

En annan fotograf jag avgudar är Steve Bloom. Han har fått flera priser och tar verkligen fantastiska bilder. Han fotar dock inte så mycket hästar utan mer vilda djur som till exempel tigrar, elefanter, zebror, mm.
LE-2798-BW:  Camargue Horse in water, France
Här är en av de få bilderna av en häst Steve Bloom har tagit/publicerat. Detta är mitt favorit-häst-foto av honom.

Båda de här fotograferna tar mycket rörliga bilder, dvs gärna hästar som galopperar. Ingen av dem - i synnerhet inte Steve Bloom - tar närbilder på hästhuvud och så. De här två fotograferna är de mest berömda vad jag vet, men jag ska försöka hitta lite fakta och foton av fler berömda hästfotografer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar