15 juni 2011

Hiss & Diss - Pullarträns

Jag har som sagt fortsatt fundera på vad som skulle kunna förbättra den här bloggen, och fick ännu en idé. Efter att ha läst många andra bloggar tänkte jag att jag kanske skulle börja med Hiss & Diss. Dvs att jag skriver om olika grejer, t ex ridhjälmar, schabrak, allt, i hästvärlden och sedan skriver vad jag tycker om dem. Blir det för tråkigt? Kanske skulle prova lite. Jag ska ju självklart inte bara skriva om saker som är fula/tråkiga, utan även "hissa" saker också.
Tänkte börja med denna:
Pullarträns från Hööks, 399 kr. Gummityglar och små stenar på nosgrimman och pannbandet.
Pullarträns är faktiskt "mode" nu, när man tittar på t ex tävlingar är det väldigt vanligt med pullarträns. Jag tycker också det är väldigt snyggt. Har aldrig ridit med det dock men man slipper ju dessutom skavsår över nosryggen med den lilla "kudden" i mitten av nosgrimman. Just det här tränset fanns i svart eller mörkbrun och det kan man väl välja beroende på vilken färg hästen har. Till Snobben skulle till exempel ett svart passa bäst, tror jag i alla fall. Finns i storlek Ponny, Cob, och Full. Så detta träns får absolut en HISS! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar