4 november 2011

Hej...

En (gammal) bild på Sara och Snobben som jag älskar.

...och FÖRLÅT för dålig uppdatering! Det här hänt så mycket och jag har inte haft tid att blogga helt enkelt.
Höstlovet närmar sig sitt slut och jag har haft jätteroligt. I tisdags red jag med Malou, Belize fick det bli eftersom Snobben gått. Vi tränade på att få med yttersidan ordentligt, en övning som jag verkligen behöver träna på! Det gick sådär tycker jag... fick till några bra, några lite sämre.
I onsdags åkte vi lite tidigare ut till stallet och spände för Ronija och körde. Det var jätteroligt! Det var jättelängesen jag körde och det kommer väl bli sånt för mig ett tag framöver nu* (se längst ner). Ronija var hur pigg som helst och bockade och höll på.
Sedan red vi lektion för Malous nya tränare, Sara. Jag tycker hon var jättebra. Jag red Snobben, men han dummade sig faktiskt rejält i skänkelvikningen och reste sig nästan. Kastade sig bakåt flera gånger, etc. Men Sara var jättebra! :) Var helt slut efteråt.

I går åkte jag, Malou och mamma ut på morgonen. Vi gjorde lite balansövningar och longerade medan den andra personen red, dvs Malou red Leo och jag höll i linan. Sen satt man rakt ut med armarna och skulle försöka hålla balansen (barbacka). Jag provade också en kort stund, det måste ha sett jättedumt ut! x) Vi gjorde samma sak med antika sedan (snobben skulle gå.)

Igår red jag på ÖR också, Röding av alla hästar. Lite synd, ville egentligen ha Gilas men han hade gått. Det var jättelängesen jag red Röding och det gick väl sådär, man hinner inte hoppa så mycket var eftersom vi är så många.

Det blev ett långt inlägg om en lång, rolig vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar