30 november 2011

Äntligen

Vi hade tråkigt på matten.
Idag var jag hos sjukgymnasten och fick beskedet:
Jag kan börja rida igen! Gud, vad jag längtat efter detta och GUD vad spännande det ska bli. Jag har ingen aning om hur det kommer kännas, jag har väl tappat en del muskler under dessa veckor antar jag... Men jag får väl ta det lite lugnt i början, även om jag kommer vara ivrig. Redan imorgon blir det av... Det är faktiskt jättespännande, känns töntigt att vara så här pirrig inför en helt vanlig torsdagslektion! Men det ska bli grymt kul!
Ikväll, tjugo över sju eller något sådant, åker jag, Sara och Rebecka till stallet för terminens tredje och sista clinic. Inverkan ska det handla om. Någon mer information har inte getts, men jag antar att det blir som den första clinicen då ridlärarna red och berättade mer om hästens form, att få en häst på tygeln, etc. Jag är fortfarande sur över att jag missade löshoppnings-clinicen, som jag missade förra terminen också! Men då låg jag ju på sjukhuset, så det fanns inte så mycket att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar