1 november 2011

"Privatlektion"

Igår red jag igen på ÖR, för Veronica. Det var första gången jag red för henne men hon var jättebra tycker jag. Det var halvt ridhus, bara Sara och jag. Så det blev nästan som en privatlektion. Sara red Paris och jag Clifden. (den lataste och den piggaste xD) Det gick faktiskt ganska bra, för en gångs skull! :) vi började med skänkelvikningar längs hörnlinjerna, gick lite knaggligt i början men sedan gick det bättre. Vi galopperade ganska många varv, lång tid alltså, och tränade på att rida lätt i galoppen. Det var det bästa på hela ridlektionen, jag hittade takten direkt! :D hon frågade till och med om jag gjort det förut. Kanske för att Clifden faktiskt har en ganska mjuk galopp?
Sen red vi utan stigbyglar och det var då det gick lite sämre. Jag är ju som sagt ingen hejare på det (MÅSTE träna!!) och var tvungen att sakta av några gånger när vi skulle rida lätt utan stigbyglar.
Vi skrittade dem ett varv runt stallet, och jag tror Sara också var nöjd.
Nu ska jag dra till Malou, rida idag också faktiskt. Så det ska bli jättekul! :D ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar