4 september 2011

Hööks shopping ♥

Vi var på Hööks igår och jag köpte lite nya roliga grejer.
Hovolja! Tänkte ha till Östermalm, men provade lite på Snobben idag. Det skyddar hoven, förhindrar uttorkning och är dessutom snygg. 500 ml, utan tjära, 55 kr.
Hovoljepensel och burk, 29 kr. Jag ville egentligen ha en annan modell, med en smalare pensel, men den var slut. Den här är i och för sig bra eftersom det är ett lock till, så om det är kvar olja i rinner det inte ut.

Den här söta grimman för 79 kr. Figurer ritade av Lena Furberg. Jag valde storlek Cob, tänkte ha den till Gilas kanske eller bara i ryktlådan på ÖR. Finns i ponny, cob och full. Jag valde röd men det finns också i mörkblå, svart, ljusgrön och ljuslila.

En skrapa för 29 kr, också till ÖR. Jag har nämligen bara en gummiskrapa där och dom är inte bra alls med en ryktborste. Denna i plåt. :P

Sara var sjuk så jag red Snobben idag. Jag och Malou bestämde att vi skulle rida ut, och Marie var där också. Hon höll lektion för mig och jag tycker det gick sådär... jag lärde mig jättemycket men jag var kanske inte så duktig. :/ Jag fick lära mig lite mer om Horsemanship i alla fall, hon berättade t ex att det var bra när en häst "bytte öga" dvs vred på huvudet så att den tittade på en med det andra ögat också. Och sen red vi på vildsvinsvägen med Leo, Snobben och Lisa. Det blev en väldans massa galopp och Snobben hänger på storhästarna jättebra, han gillar det verkligen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar