25 september 2011

Hoppning i helgen

Så var helgen slut. Igen.

Igår var vi på Vreta och hjälpte Lotta en stund med Prinsen. Tog i alla fall ett kort som jag blev nöjd med. Det blev med Sara och Prins.




















Söta, eller hur? Jag älskar det, även om Saras ansikte blev lite konstigt i ljuset. (ta inte illa upp, syrran!) Men jag tycker att den här bilden verkligen tar fram ordet GLÄDJE eller KÄRLEK (till häst, alltså!). Lite poetiskt, men ändå. :)

I alla fall så hann vi inte vara på Vreta så länge, för vi skulle till Ösmohemmet med Agneta och jobba. Antika gick med idag, hon är tydligen inte "skum" i benet längre vilket är bra. Vi jobbade ända till halv fyra, och när vi kom hem var Malou där och red dressyr med Leo. Sara och jag red ner Lukas och Antika till hagen. Lukas har blivit värsta rodeohästen, han springer och bockar som en galning! Och jag var tvungen att hålla i Lisas täcke samtidigt som jag red xD Han valde sin egen väg, galopperade nerför backen och bockade flera gånger, drog ner huvudet, stannade och betade. Och jag flög av förstås! :D

Sen idag då, så hoppade vi. Snobben kom travande när vi skulle hämta dem ur hagen. Det är då man älskar honom som mest ♥. Men han var lite skum, stannade flera gånger och tittade runt sig. Och han ville inte ha godis heller. Vet inte om han bara såg något, eller om det är godiset som smakar illa?
Att rida var han som vanligt kanske. Det gick ganska dåligt. Jag försökte verkligen tänka på armbågarna och att få med yttersidan men usch inte gick det bra. Koncentrationen var väck och Snobben gick med huvudet uppe mest hela tiden. Jag MÅSTE verkligen bli bättre på att rida! (tidigt nyårslöfte)
Men vi hoppade, och mamma fotade som en galning så lite bilder får man väl lägga upp i alla fall! :)


















Filmade gjorde hon också men nu tänker jag vara lite lat och bestämma att hon ska lägga över dem lite senare.... Men vi fotade med Malous kamera också, och jag ska be henne mejla bilderna till mig så kanske jag kan publicera några här på bloggen.
Just det! Nya ridbyxor i förrådet! :D Malou berättade om ett par fleecefodrade hon fått, som är både vind- och vattentäta, som hon köpt från XXL och jag blev avis förstås och ville absolut ha såna också. Sen fick jag reda på att dem kostar 900 kr. Men är inte Malou underbar och letar fram sina gamla som hon vuxit ur och ger till mig! Färg: Svarta. Storlek: 34. Fleecefodrade, vind- och vattentäta, perfekt i vinter så att man bara behöver underställ under och inga jobbiga feta täckbyxor. TAAAACK MALOU! ♥ Ska kanske passa på att tipsa om hennes blogg: http://ryttarlivet.blogspot.com/
Jaha det var väl allt. Ska till ÖR imorgon, och ska fortsätta tjata om skåp. Filmerna kommer snart! (när jag orkar)
Hästkramar//Hovkratzen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar