15 september 2011

Myntha!

Jag fick rida en ny häst idag - Myntha!
Hon är ny, kom för typ en vecka sen. Hon är skimmel och med ståndman, en C- eller D-ponny. Hon är korsning  fjording-arab. Hon var sur när man ryktade henne men jätterolig att rida. Jag frågade Emelie om mitt vanliga "problem", dvs att jag inte får med yttersidan alls när jag rider, att jag bara använder innertygeln när jag ställer och tappar stödet på yttertygel, bog och skänkel. Hon försökte hjälpa mig lite, det var svårt, men sen fick jag rida med spöt under tummarna, i handen liksom. En väldigt bra övning, för då får man träna på att hålla händerna stilla och samtidigt använda skänkel och sits. Så det var jätteroligt :) Vi skrittade av utomhus i det vackra, friska vädret :)
Var inte i stallet länge idag. Gilas stod inte inne varken före eller efter lektionen. Dessutom har han halvfodervärd nu... :(

Och jag mitt pucko glömde att fota. Och ingen bild på hemsidan finns det heller. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar