3 september 2011

Natural Horsemanship

NH - rätt så coolt egentligen...
Jag har blivit mer och mer intresserad av det sen jag börjat hjälpa till på Vreta. Det finns ju massor med olika övningar och tips och sånt, men grunden bygger ju på förtroendet mellan häst och människa. Jag skulle verkligen vilja få det sambandet med en häst, jag har verkligen försökt jobba på det med Snobben. Jag vet bara inte om jag gör rätt... han kanske följer efter mig lös, men bygger det verkligen på förtroendet och inte på lydnad? Hm.
Jag försöker göra lite samma med Gilas. Jag har lär honom buga, och det roliga är att han verkligen gillar det och gör det med vilje.

Har ni varit med om att en häst gnäggar när ni kommer? Visst får man en underbar känsla! Hästar är underbara vackra djur, kom ihåg det! ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar