23 september 2011

Hoppning med Kyra

Hoppning med Kyra igår!
Det var jätteroligt och det gick för en gångs skull jättebra. Vi började med lite cavalettibommar och det blev lite vingligt i början. Jag försökte jobba henne i traven men Emelie sa åt mig att först försöka få henne att slappna av och sänka nosen lite. Det gick lite bättre efter ett tag, och när vi sen började hoppa gick det bra. Hon "klipper"/kickar lite lustigt med bakbenen hoppet, och efter första gången drog hon till och med ner huvudet för att bocka. Det blev precis som med cavalettin lite vingligt i början, men det gick bättre efter några försök. Hon var väldigt pigg och bjöd, men tog samtidigt väldigt korta steg och stressade liksom upp sig. Jag gjorde lite skrittavbrott innan anridningen, nästan som en halvhalt, för att försöka lugna ner henne lite. Första gången följde jag inte med i hoppet och dunsade ner i sadeln på henne, så jag tog mantag de nästa gångerna och då gick det bättre. Hon hoppar jättebra trots att hon bara är fem-sex år, och är jätterolig att rida :)
Och inga bilder förstås. Dumma mig... :(
Skriver mer i eftermiddag/imorrn! Ha en bra dag!
//Hovkratzen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar