29 september 2011

Paddocken med Myntha

Idag red jag Myntha av alla hästar. Och det gick faktiskt jättebra och för en gångs skull är jag nöjd! :)
Vi red ner till paddocken vid Gröna Banan. Det var jätteroligt att rida där, helt annat än i ridhuset. Påminde lite om Solbacken och ändå inte :)
Vi hade självständig framridning. I början var Myntha rätt så jobbig, seg och lång. Hon hängde i bettet och jag fick nästan bära henne med skänklarna liksom. Men Emelie hjälpte mig och sa att jag inte skulle jobba så mycket med ställning och böja och så, utan mer tempoväxlingar och övergångar för att väcka henne lite. Jag växlade mellan skritt - trav - skritt - halt - trav - halt - trav - skritt - trav - skritt - halt och så vidare. Och det gick mycket bättre! Vi tränade lite på volt tillbaka, och jag försökte verkligen tänka på allt Marie sagt om armbågarna och bäckenet. Och äntligen gav det resultat :D Både i volterna och på spåret kände jag hur Myntha liksom lyfte sig, tuggade på bettet och krökte på nacken. Underbar känsla när en häst går på tygeln! Och särskilt när de bär upp sig själva! :D ♥
I galoppen gick det ännu bättre. Myntha gick på tygeln och jobbade verkligen, underbart ♥
Inga bilder tråkig som jag är. Tur att Sara och Rebecka var i stallet med kameran i handen då. Inte så mycket fotade de Myntha men lite grann i alla fall. Lägger upp dem andra bilderna med.
















































































Överst och nedåt: Donaldo, Donaldo och Rudolf, Rudolf, Lakim, Myntha och Myntha igen. Jag älskar bilden på bara Rudolf, visst är han söt?
Och Myntha ser lite sur ut på den översta bilden, men den längst ner är hon jättesöt! :) Det är en så häftig korsning fjording-arab. Hon är byggd som en fjording, men i ansiktet ser hon ut som en arab. :)
Det var väl allt för idag då. Nej just det! Jag ska få skåp på ÖR! Hämtade papprena idag! Yeah! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar