13 september 2011

Berga ♥

Jag går i nian. Snart dags att välja. Gulp...
Men jag vet vad jag tror att jag vet att jag vill gå...

Man får helt enkelt lära sig om "hästars beteende, antonomi, foder, skötsel och hantering samt sjukdomar och hur skador förebyggs." Ett hästgymnasium, helt enkelt. Det ligger i Haninge, vilket blir ca 1 timmas kommunal resa om jag åker hemifrån. Men dom har ett internat! Detta kostar 3000 kr/mån och jag vill verkligen!
Dom har ett 40-tal egna hästar och ridhus. I ridningen får man träna i hoppning och dressyr. Kan det bli bättre?
Häst på riktigt
Häst-på-riktigt_text465x105

Internatet:
gamlahost466x394_1

Berga har två inriktningar: HÄST och JORD. Gissa vad jag väljer? Även om JORDinriktningen verkar intressant :)



Vad vill jag bli då? Jag är faktiskt ganska säker på vad jag vill, jag har ljusa tankar för framtiden så att säga :) Väljer mellan 2 yrken: Jockey eller veterinär. Min plan är att gå Berga, och sen kanske göra som Marie, åka utomlands och jobba på stall, eller bli lärljunge på ett galoppstall. Så bestämmer jag mig då, eller efteråt, om jag ska söka till veterinärshögskolan eller inte. Just nu lutar det mest åt att bli jockey.
Det var mitt liv det. :)



http://bergagymnasium.se/
http://jockeylife.blogg.se/

1 kommentar:

  1. Hej! Har du sökt till Berga? Jag kommer antagligen gå där:)
    /Beatrice ebstli.blogg.se

    SvaraRadera