1 december 2011

Första ridpasset

Första ridpasset idag! (på typ tre veckor)

Det kändes jättekonstigt/pirrigt att sitta upp i en sadel igen :) jag red Gilas, bra med en lugn häst, och det gick bra både skritt, trav och galopp. Det kändes lite konstigt att rida lätt, gjorde kanske inte ont men det liksom "drog" lite i huden eller vad man ska säga... :P Vi tränade lösgörande arbete vilket passade både mig och Gilas bra, vi red mycket utan stigbyglar och det gick förvånansvärt bra. Gilas är den bästa hästen att träna utan stigbyglar på! Han var dock lite seg mot vad han brukar vara, kanske för att han gått innan men ändå. Eller så är jag bara ovan, det var ju väldigt länge sedan jag red honom och de få hästar jag ridit på sistone har varit ganska pigga (Clifden, Snobben, m.fl.)
Vi red serpentiner över bommar som låg vid D, E och G. Jag försökte jobba med sitsen, inte sitta i framvikt och försöka komma så rakt på bommarna som möjligt. Emelie sa att formen såg fin ut och jag är faktiskt nöjd för att vara Gilas - formen såg kanske inte bra ut men det gick bättre än vanligt tycker jag! Han körde upp huvudet några gånger då det blev jobbigt, men då försökte jag gå på med skänkeln ordentligt och mjukna på handen, så gick det bättre :)
Inte så snyggt, men hoppas ni förstår :)
Ni får en gammal bild på Gilas också, för jag glömde helt enkelt bort att fota något (som vanligt).
Däremot har jag tappat väldigt mycket muskler! Och även kondition. Efter en halvtimmes ridning var jag helt slut. Så det är bara träna. Men dessvärre är inte nästa ridpass förrän om en vecka... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar