22 december 2011

Hopplektion

Som ni ser är jag verkligen missnöjd med dagens ridpass. Det var hoppning och jag red Joker (!). Han har ju inte gått så mycket på ett tag och var galet pigg, det var verkligen jobbigt. Han kändes ganska svår att få ner i en någorlunda stabil form, ibland gick han bra men strax efter vart han jättepigg igen. Efter första språnget drog han ner huvudet och bockade, jättesvår att stoppa och blev väldigt stark. Lou ramlade av, det såg riktigt läskigt ut, vilket gjorde att jag kände mig ännu mer osäker och till och med svängde undan från hindret i anridningen. BARNSLIGT!! Jag är så besviken, inte på Joker förstås utan mig själv. Eller lite på Joker kanske :P Emelie lät mig trava honom några minuter på en volt medan de andra fortsatte och då gick det bättre, han fick jobba av sig lite och bli av med all överenergi. Då gick han faktiskt (efter en stund) jättefint på tygeln och det är tack vare det jag ger ridpasset 1 av 5, annars hade det varit 0!
Det andra språnget gick sämre. Han blev taggad igen och tog bettet och stack efter. Jag hade fullt upp med att hålla upp huvudet på honom, kunde knappt styra eller någonting. Han stannade när han stod med nosen i hörnet. Kände mig verkligen urdålig och inte nöjd alls! Bättre lycka nästa gång, hoppas jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar