8 december 2011

Zaake

Idag var det ÄNTLIGEN lektion igen på ÖR, har inte ridit på en hel vecka!! Jag tänker inte skriva ett långt föredrag utan uttrycker mig lite kort: jag red Zaake för första gången, barbacka, och vi tränade på bakdelsvändningar. Jag försöker (alltid) när jag rider tänka på vad Sara (Malous tränare) sa till mig då jag red lektion för henne och det är så kul för det funkade! Jag gjorde halt, pillade lite med yttertygeln och lät inner vara stadig och efter en stund började Zaake tugga och böja halsen jättefint! Han är lite seg, så jag jobbade med mycket tempoväxlingar för att väcka honom, det såg kanske inte superduper-snyggt ut, men jag är ändå väldigt nöjd. Bakdelsvändningarna gick helt ok, och resten gick faktiskt ganska bra, då jag lyckades få honom att gå fram ordentligt. Men han fuskade gärna och gick och sov ibland. Men annars var han jätterolig att rida.

Zaake2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar