7 december 2011

Kommentar

Av någon anledning fungerar inte blogspot med kommentarer :( fortsätt mejla ev. frågor till  hovkratzen@hotmail.com ! Här kommer en kommentar från Malou (ryttarlivet.blogspot.com )till mitt inlägg där jag skrev om att ryttare ofta mobbas, etc. Läs inlägget HÄR


Bra sagt där Matilda!!!
Man blir så jävla sur på alla som säger att ridning inte är någon sport och att man inte får några muskler av ridning.
Jenny i min klass rider ju, och hon slår de flest killar min klass på armbrytning. Bara för att hon rider!!
Jag älskar den texten som sprids på facebook. Den talar verkligen om hur svårt den egentligen är att rida.
Jag och Tove kom fram till att det är rätt coolt att vi kan styra ett djur som väger ca 400kg mer än oss. Det är faktiskt HÄFTIGT!! :D

1 kommentar:

  1. Man of the Temple17 januari 2012 kl. 01:42

    Jag (kille) tävlade mot en lite yngre tjej i armbrytning för ett tag sen. Hon har ridit i många år och shit alltså vad jobbigt det var att bryta arm mot henne. Det var en lång match men hon vann till slut. Det bästa var ju att sen när vi skulle tävla vem som hade starkare ben så var hon fullständigt överlägsen.

    Jag skulle vilja veta, varför har ni så otroligt starka ben ni tjejer som rider? Vad beror det på? För att, jag menar, ni har ju starka armar också och så men benen, där slår ingen er, varför?

    För övrigt så är jag glad att Rolf-Göran Bengtsson tog hem Jerringpriset i kväll.

    SvaraRadera