11 december 2011

Snobben + hoppning

 Idag blev det lite hoppträning för första gången sen operationen! Jag och Malou ville passa på nu innan snön/is kommer och det inte finns underlag att hoppa. Vi tränade på att kontrollera galoppen vilket verkligen var en övning jag behöver!
Även om det inte gick superbra var det underbart att rida Snobben igen efter så lång tid ♥ Han ville inte riktigt gå fram till bettet och gick inte så fint som jag hoppats. Men det var ju mitt fel, såklart :P 
Vi turades om att hoppa och man ser verkligen att Malou och Leo utvecklats, de går ännu bättre nu än i somras (då gick de också fint, men de går ännu bättre nu) så det är kul!
Hoppas ni förstår min "skiss" om den nu ens förtjänar det namnet... jag skulle kalla det bombnedslag av streck och färger. Själv fattar jag ingenting av den, men hoppas ni är lite klipskare än jag. ;)
Själv känns det inte riktigt bra, jag har ju missat en hel del ridning den är terminen och det känns som att utvecklingen står rätt så still just nu, särskilt eftersom jag bara rider 2 ggr i veckan. Jag skulle så gärna vilja hitta någon tränare, ridskola, eller jag vet inte vad, men där jag skulle kunna få en extra lektion. ÖR är ju väldigt dyrt och det tar en stund att pendla till Solbacken :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar