18 december 2011

Lucia à la Solbacken

Idag var det luciatåg, dagen med stort D, som vi planerat så mycket för. Och det gick faktiskt jättebra tycker jag! :)
Jag, Tove och Malou kom till stallet runt kl 12 då vi började göra i ordning hästar, ge hö, göra i ordning vår egen klädsel/utrustning, mm. De andra kom runt kl 13.30. Jag är ganska nöjd med vårat "pynt", dock var jag tvungen att rida utan jacka under mitt linne och det blev rätt så kallt.







Min övriga "outfit" var väl svart fleeceridbyxor, fleecetröja, väst och ett lucia-linne över det (var tvungen att klippa lite i det). Hade lite glitter i hjälmen också. Snobben fick ludden på halsringen på martingalen, men jag använde bara två eftersom de lät väldigt mycket och väldigt högt - Snobben var väldigt snäll med dem och brydde sig inte alls, men jag ville inte reta honom ännu mer genom att sätta ett på nosgrimman också. Så det tredje fick Lukas på selen. Och sedan flätade Sara in lite glitter i svansen också, jättefint blev det! :)
Vi såg nog alla lite roliga ut men det gick jättebra. Det var ca 15-20 pers på parkeringsplatsen så lite åskådare var det i alla fall. "Rollarena" blev lite omdirigerade men när vi red iväg var vi:
- Caroline, lucia, Lisa
- Tove, ängel, Ronija
- Sanja, kransbärare, Belize
- HC, tomte, Figaro
- Malou, tomte, Leo
- Jag, tärna, Snobben
- Sara, tärna, Antika
- Sofie, tomte, Lukas (körde)
Pappa var jätteschysst och ställde upp att fota i Sandvik! Tyvärr var det mörkt, så bilderna blev inte superbra men jag tycker pappa var schysst ändå.
Bilden på Snobben ser askonstig ut, bjuder på den och hoppas ni bortser! ;)








1 kommentar: