26 oktober 2011

Amigo

Namn: Amigo
Ras: Korsnigsponny
Kön: Valack
Född: ?
e: Okänt
u: Okänt
Färg: Brun
Ägare: Tidigare Malou Svensson, nuvarnde: ?


Amigo är en D-ponny, man vet precis som med Snobben inte så mycket om honom. Han tillhörde Malou och var en jättetrevlig ponny. Malou sålde honom i juni i år, då hon vuxit ur honom. Det var självklart sorgligt men ändå kul att Leo kom till stallet.
Amigo var väldigt pigg, jag har minnen där jag som liten red honom och de sköt älg i skogen bredvid. Han skenade med mig runt hela ridbanan. x) Han var lite av en fegis, kunde bli rädd för rätt mycket, men var en väldigt fin och duktig hopponny.
I augusti skulle han ha stått på Solbacken i 4 år.
Han var väldigt mysig att rida, i alla fall på volten. Han var väldigt mjuk och kunde gå jättefint på tygeln, även om han hade svårt för det när han kom. Han hade lite olika dagar, ibland var han nästan seg och ibland hade han hur mycket energi som helst.
Han var lite tittig och spattig, men både i dressyr och hoppning var han jätteduktig.
Amigo är verkligen saknad och jag hoppas att han har det bra nu :)


Bilderna: Jag och Amigo på hopptävlingen, försommar 2011.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar