21 oktober 2011

Coco


Ja, eller gårdagens blir det väl... :)
Jag red ingen annan än Coco!
Det kändes jättekul att rida en arab, och han var verkligen "arabig". När jag hämtade honom i ridhuset höll han på att steppa och så, han var rädd för regnet. Bra början!
Han var väldigt pigg och kändes som lite som en expressmaskin, men ändå inte. Han låg på och tog väldigt långa kliv, men gjorde inte någon ansats till att börja springa liksom. Emelie var på tävling (Pay & Jump) så vi hade en vikare. Hon var väldigt bra och vi tränade på lodrät sits. Tanken var väl att vi skulle rida utan stigbyglar, men eftersom Coco var så het och pigg fick jag fuska och använda stigbyglarna. Hans trav påminde lite om Leos, fast snabbare. Man fick jobba väldigt mycket med halvhalter och jag gjorde några skrittövergångar. Efter ett tag gick han faktiskt någorlunda fint, även om han var väldigt snabb. Galoppen var han jättehet, och en gång sprang han ifrån volten också, men det var mest mitt fel. Ett annat ekipage kom i vägen, jag styrde konstigt och vi missförstod varandra helt enkelt. Men det var snabbt åtgärdat. Även om det inte gick så bra, så tyckte jag det var jätteroligt och kul med lite extra utmaning. Coco var jätterolig att rida :) Därför får ridlektionen 3 av 5 hästar (se rubriken).
Fotade lite idag men jag - ähum - orkar faktiskt inte ladda upp bilderna nu. Det får bli en bild från hemsidan istället.
hästar 055
Visst är han snygg? Blev störtförälskad direkt ♥ Det syns inte på bilden men hans underläpp är alldeles rosa, så det ser ut som att han sträcker ut tungan hela tiden :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar