23 oktober 2011

Lyckad hoppning ♥


I helgen sov jag över hos Malou, vilket var jätteroligt. Vi åkte ut till stallet imorse och då var Tove där också. Vi hoppade, och för ovanlighetens skull gick det faktiskt ganska bra. Han kändes inte så pigg som han brukar, men ändå inte seg heller. I uppvärmningsgaloppen ökade jag på lite för att väcka honom, då han nästan gick och sov en kort stund. Och efter det verkade det som att han vaknade till och blev lite piggare! :) Vi hoppade några småhinder, i serpentinbågar och snett igenom, och Snobben har blivit (eller har alltid varit kanske :P ) riktigt duktig på att byta galoppen nu.
Vi hoppade hela banan några gånger, och andra gången tror jag att han blev lite för hetsig för två gånger drog han upp huvudet och sprang in i hörnet, men efter ett tag så gick det bättre. Det sista hindret, en oxer med koner, höjde och breddade vi lite, minns inte hur högt :P När jag red an kände jag att det var ett sånt hinder han kunde vägra på, men jag lyckades få till en stadig skänkel och han hoppade jätteduktigt. :)

Malou skötte fotandet, och min dator är ju lite som den är. Så tyvärr - inga bilder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar