22 oktober 2011

Lucky - Lisa

Det var ett tag sedan jag skrev om hästarna, så det får väl bli dags igen nu. Jag har skrivit om Snobben, Antika, Ronija, Lukas, Figaro, Moira och Bonny, så jag har kommit en bra bit nu. Tänkte att det var dags för gamla tanten Lisa. :)
Namn: Lucky
Ras: Svenskt halvblod
Kön: Sto
Född: 1987
e: Garden Marco
u: Second Chance
Färg: (Flug)skimmel
Ägare: Agneta Forsling
Övrigt: 1.60 i mankhöjd (2 cm mer än Leo)

Jag har bara ridit Lisa några gånger. Hon börjar bli till åren nu och när jag var i stallet förra helgen var hon ömfotad, hade haft känningar för fång sa hovslagaren. Det var väldigt konstigt, för ingen hade märkt något.
I somras när vi red ut med Lisa och Agneta kunde Lisa vara hur pigg som helst. Hon är extremt snäll i all hantering och kan stå med boxdörren helt öppen. Anna berättade däremot att hon hade ställt upp Lisa i gången (tror jag) och sett hur Lisa gjorde en ansats till att hoppa över den bakre stalldörren! x)

Lisa har tävlat i fälttävlan, varit halt och fått 2 föl. (allt innan hon kom till Solbacken förstås). Jag kan faktiskt inte komma ihåg vilket år hon kom till Solbacken, men hon har väl stått här några år nu. Hon är väldigt låg i rang, kanske för att hon är vit, och vem som helst kan jaga bort henne. Det ser rätt så kul ut när Lukas gör det, till exempel :P
När hon är klippt ser hon ut nästan som en ponny! x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar