2 oktober 2011

Så var helgen slut...

...igen.
Men jag har haft jättekul. Vi åkte ut igår eftersom vi var och besökte min nya kusin i fredags :) Igår så jobbade vi på ösmohemmet ända till kvart i fyra. När vi skulle släppa ut hästarna efteråt var Leo och Lisa redan där nere. Jag tog Ronija och Snobben och man märker redan vid vägen att Snobben börjar grina och lägga öronen bakåt. Leo attackerar honom fortfarande. Det är faktiskt konstigt - dem borde ha vant sig vid varandra vid det här laget. Och i början kunde ju Snobben säga emot, men nu springer han bara undan. Och varför just Snobben egentligen? Skumt är det i alla fall. Men han får ju vara med Figaro och dem i alla fall, så helt utfryst är han inte.
Ronija däremot är ju fortfarande störtförälskad i den stora nykomlingen. Hon står alltid bredvid och piper, dem ser jättesöta ut. Även om Leo verkar ha börjat tröttna.
Och så var Janne så schysst och skjutsade oss tillbaka, han lyckades ta cyklarna på en sån där hållare som han satte på bilen. Fattar inte varför inte vi har en sådan. Typiskt.


Men ja ja, det var snack om att Tove skulle komma och vi skulle rida till travbanan. Tyvärr kunde hon inte komma, men vi och Agneta bestämde med Malou att vi skulle rida ut, Sara och jag hade idéer att rida på Bruna Vägen och vid ladan vid Stennäs. Halv nio var vi vid stallet imorse :) Sara tog Snobben så jag tog Belize. Agneta red med, och vi red upp vid Bruna Vägen som vi föreslagit. Det var jättekul :) Men i den andra galoppen började Belize bocka som en galning. Hon var sist, men hon höll jämna steg med dem andra ändå. Vet inte om det var för att hon bara ville busa eller om hon blev sur för att jag höll emot. Men gud vad hon låg på! Det var nära att hon sprang om! I den sista galoppen runt hagen skötte hon sig i alla fall, försökte ta något litet bocksprång i början men då var jag i alla fall beredd och kunde hålla upp huvudet på henne.

Inget Vreta blev det tyvärr, vi hade inte tid och Lotta skulle rida med en kompis.


Och jag vet att jag skrev om att jag skulle berätta mer om varje häst. Jag skaaaaa... snart. :)
Hästkramar//Hovkratzen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar