13 oktober 2011

Gilas + dressyr = ?


Äntligen ridning igen, jag har knappt ridit på typ en och en halv vecka. Jag red Gilas, men dessvärre gick det inget vidare. Han hade gått ett pass innan, så jag hämtade honom i ridhuset, men jag kan inte säga att han var särskilt trött för det.
Jag tror det var jag som tappat koncentrationen någonstans. Det gick inte bra i alla fall. Jag försökte verkligen tänka på händerna, armbågarna och bäckenbenet, men jag har fortfarande problem med att hålla händerna stilla och driva mer med säte och skänklar. Emelie sa åt mig att för en stund helt strunta i ställningen och bara fokusera på att få kontakt med bettet och försöka få honom i en bra och stabil form, och att få med yttersidan, dvs ytterben, yttertygel och ytterbog. Han drog upp huvudet några gånger, jag börjar tro att han är lite lat. Suuuck... De gånger vi red förbi speglarna såg det ut som en potatissäck och en åsna? ;) Gilas är ju lite av en skogsmulle, men det är ju faktiskt rasen Basjkir. Ja ja, svettig blev han, så lite har han väl fått jobba i alla fall.

Fotade inget såklart så det får bli bild från hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar