9 oktober 2011

Ditten och datten

# Ingen ridning blev det i helgen, vi var bortbjudna till några kompisar. Och inte i torsdags heller, för då var det teori och inställt. Och i måndags skulle jag ju hjälpa lilla Tove, så då blev det bara stallet en kort stund (typ i tjugo minuter).

# Nästa helg tar Sara ut några kompisar till landet. Vet inte hur det blir på söndagen. Men på lördagen ska jag inte göra något särskilt, så jag ska prata med Lotta och kanske kolla om hon behöver hjälp eller om jag ska provrida Aragon, (hennes kompis häst som behöver medryttare i vinter). Vi får väl se, helt enkelt. Jag och Malou har planer på att rida ut på söndagen i alla fall.

# Jag har skrivit önskelista. Ja, ni läste rätt. Jag är alltid typ tre månader för tidig med det.... :P kommer lägga upp den senare, om jag kommer ihåg... önskar mig i alla fall ett par nya ridskor. Jodhpurs, tror jag. Vet inte om det är så praktiskt med ridstövlar egentligen? I stallmiljö, menar jag. Dem passar väl egentligen bäst när man ska rida. Och sen har inte mina fötter växt klart, så jag tror inte mina föräldrar vill lägga ner pengar på skor som jag kan ha i ett halvår. Mina nuvarande skor har jag haft i några år nu och börjar bli rätt så slitna. Men dem är ändå väldigt bra, så jag kanske ska önska mig likadana fast nya?

# Nu håller schyssta syrran på och fotar lite ♥ Det är nämligen så att jag har gjort/håller på att göra någon slags samling av lite hästfakta, mest för att jag tycker det är skoj och pyssla :) Men det är lite allt möjligt; hästens sjukdomar, fakta om bete, rasfakta, mm. Lite gott och blandat helt enkelt :)



Skriver mera snart!
/Hovkratzen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar