7 oktober 2011

Lukas


Namn: Lukas (Dompteur)
Ras: Shetlandsponny
Kön: Valack
Född: 1989-06-29
e: Drutten
u: Belinda
Färg: Mörkbrun
Ägare: Agneta Forsling

Gamle Lukas. Han har liksom alltid hört till Solbacken och kommer alltid att göra det. Han är näst minst i stallet, jätteliten och halvbror till Pinoccio (samma pappa). Han är den jag tycker är sötast av shettisarna.
Lukas har alltid varit känd som "seg" och "snäll", kanske för att han tar så korta steg eller bara är långsam helt enkelt. Men när jag, Tove, Sara och Malou leker med shettisarna är han helt annorlunda! Han springer och bockar, vilket är HELT olikt honom. Jag vet inte hur han är på lektioner, men när vi rider honom gör han verkligen som han själv vill. Jag undrar om han inte har fått inspiration från Bonny? ;)

Lukas är ganska högt i rangordningen i flocken, det ser rätt roligt ut när han jagar bort Lisa till exempel. Men att sköta om och pyssla med är han jättesnäll. Han är lätt i all hantering och brukar följa med till ösmohemmet. Han är inkörd och väldigt bra körponny. Han har faktiskt varit ledarhäst för tiospann i Globen!

















Från vänster: Sara och Bonny, Malou och Lukas, jag och Moira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar